top of page

ブランドコンセプト
concept

ブランド名のコンセプト 2.jpg

月のクレーターの中でも最大規模で一番印象的に輝くティコ。
ティコのクレーターの周りの放射状の綺麗な光条は見る人を魅了します。
その美しさは太陽の光が当たることによって見ることができます。
月は自らが光を放つことができません。
太陽のような光がある事によって人を魅了する輝きを放ちます。
誰しもが1人では輝くことができず、自らが発光体となって人を照らすことができないかもしれない。
しかし光を受け止める事でティコの様に輝く可能性に誰しもが満ち溢れてます。
そしてその魅力は遠く地球に住む人たちをも月見のような風情として人を魅了し連鎖していきます。

障がいのある人は太陽の様な光が射し込むのを待ってます。
ティコのブランドの役割は、太陽の恵みで、輝く可能性に満ち溢れたティコを照らし魅力を伝える事。
その輝きを照らし続けられる様な太陽の様な社会の仕組みさえも作って行けたらと思います。
(ティコの名前の由来はデンマークの天文学者・ティコ・ブラーエ

Tycho is the largest and most impressive crater on the Moon. The beautiful radial rays around Tycho's crater captivate the viewer. Its beauty can only be seen in the light of the sun. The moon cannot give off its own light. It emits a glow that attracts people due to the presence of light like the sun. No one can shine on their own, and they may not be able to become a luminous body and illuminate others. However, everyone is filled with the possibility of shining like Tyco by catching the light. And the charm will continue to fascinate and chain people who live far away on earth as a taste like moon viewing. People with disabilities are waiting for light like the sun to shine. The role of the Tico brand is to convey the charm of Tico, which is full of possibilities to shine with the blessings of the sun. I would like to create a system of society like the sun that continues to shine its light. (The name comes from the Danish astronomer Tycho Brahe.)

bottom of page